Blaasje ? Spinsel
3 cm. hoogte ongeveer. Nestje ? nog een derde gezien - was wat bruin en kurkachtig onder de boven laag. 23-03-2019 _ Rotterdam, Trompenburg arboretum
3 cm. hoogte ongeveer. Nestje ? nog een derde gezien - was wat bruin en kurkachtig onder de boven laag. 23-03-2019 _ Rotterdam, Trompenburg arboretum
Ik hoorde het eerste kikkergekwaak van dit jaar en zocht waar het vandaan kwam. In een klein watertje met dotterbloemen nabij Dongevallei en kanaal spotte ik dit kikkertje. Na 1 foto dook het beestje echter onder en kon ik het niet verder bekijken. Ik kan de soort niet vinden. Zou het een exoot zijn...
Bij ons in de tuin ligt dit dode vogeltje. Welke?Vast bedankt,Marjo Verheesen
Kan de naam van dit boemetje niet vinden op de site van wilde bloemen, misschien kunnen jullie mij helpen! Het groeit naast een slootje naast een hele oude zeedijk op de hogedijken in Dokkum.
Deze rups (en nog 2 van zijn vriendjes) vonden mijn vriend en ik gister in een stuk vermolmd hout van ons dakbeschot. Heeft iemand enig idee wat voor soort dit kan zijn? De rups heeft na de borstpoten 2 segmenten, daarna 4 paar borstpoten en 2 naschuivers. Ook is hij bedekt met haren die als een soo...
Onlangs trof ik een zeer klein beestje aan in mijn huiskamer op een kamerplant.Het diertje, ter grootte van 3 mm buigt zijn staart omhoog zoals een schorpioen dat doet. Ver springen kan het ook. Het zakt een aantal keren door zijn poten voordat het springt. De stompe kop ziet er weinig gedifferentie...
24/3 : deze kwam aanvliegen en bleef even zitten om te poetsen. Gewoon in Tilburg gezien.
Eerst excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's maar ik hoop dat het toch voldoende duidelijk is. Deze foto is gemaakt in de Kampina, Oisterwijk. Ze kwamen uit een holletje in de grond.
Foto is gemaakt gisteren in de Elzas
Ik heb geen detailfoto .
Kan het de vingerhelmbloem zijn?
groetjes Marjan