Kleine snuitkever
Sinds enkele weken zie in de tuin kleine groene snuitkevertjes van ca 3-4 mm.
Wat zou dit kunnen zijn. Wellicht Pachyrhinus (lethierryi ... )?
Sinds enkele weken zie in de tuin kleine groene snuitkevertjes van ca 3-4 mm.
Wat zou dit kunnen zijn. Wellicht Pachyrhinus (lethierryi ... )?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Prima Dirk, als je tzt met de kevertjes aan kunt geven waar en wanneer ze gevonden zijn dan zorg ik dat Theodoor er een melding van krijgt :o)
Dank alvast & groet!
Arp
Waarneming is niet mijn grootste vriend. Lukt mij vrijwel nooit iets in te voeren...
Arp, ik zal proberen een exemplaar te vangen. Dan neem ik wel contact met je op.
Gr.Dirk
Hoi Dirk,
zou je bereid zijn om mij een paar van deze kevertjes op te sturen? Ik heb er veel aardigheid aan om zelf goede detailfoto's van determinatiekenmerken te maken en ben deze soort zelf nog niet tegengekomen. Je kunt me bereiken via mailadres arpy (AAPJE) home (PUNT) nl
Groetsjens, Arp
Hoi Dirk,
Het zal inderdaad Pachyrhinus lethierryi zijn. Zou je 'm in willen voeren op waarneming? Ik denk dat Theodoor nog wel geïnteresseerd is in zoveel mogelijk (nieuwe) vindplaatsgegevens en bovendien kan hij je definitief vertellen of het klopt :o)
Groets!
Arp
Het kevertje zit op een conifeer. Meerdere opnames na gekeken niet niet een van voren, wel eentje van bovenaf.
Zie ik het goed dat het kevertje op iets van een naaldboomachtige zit, Dirk?
Dan zou het inderdaad de zeldzame exoot Pachyrhinus lethierryi kunnen zijn.
Maar het is zo heel lastig hard te maken. Om te beginnen heb je een betere foto van de voorkant van de snuit nodig om te beoordelen hoe kort en breed die is.
Deze kevers lijken enorm op vergelijkbare kleine snuitkevertjes uit het geslacht Polydrusus.
Oeps, mijn vinger was te snel. Hierbij de foto.