struik met witte bloemen
Deze struik in bloei is me vorig jaar ontgaan. Hij staat nogal verscholen. De bloemknopjes zijn eerst nogal rood, maar vouwen zich dan wit uit. Hoe heet deze mooie struik, waar ik in ieder geval dit jaar wèl van geniet.
Deze struik in bloei is me vorig jaar ontgaan. Hij staat nogal verscholen. De bloemknopjes zijn eerst nogal rood, maar vouwen zich dan wit uit. Hoe heet deze mooie struik, waar ik in ieder geval dit jaar wèl van geniet.
Vrienden van mij vonden dit diertje en willen graag weten wat het is.
Is dit een lijster/zanglijster of zit ik hiermee helemaal fout?En is het een M of V?Gespot op een open veld in het bos in Limburg, zat erg stil maar vloog gegeven moment toch weg in een lage beschutte boomtak.
Op 6 april kwam ik in onze tuin dit vreemd uitgedoste LHB tegen. Nooit eerder gezien. Kent iemand dit vreemde verschijnsel?
Zuidlaardermeer vandaag
Een witte, doch eigenlijk paarse dovenetel. Nooit eerder gezien.
In natuurgebied de Langstraat
Groetjes Marjan
Wie weet hoe deze vliegjes heten of is het een keverachtige. Ze vlogen steeds rond deze bladeren en ze hebben lange "tentakels" en ze zijn een beetje metalicachtig van kleur.
Deze foto heb ik op 7 april genomen bij kasteel Maurick in Vught. Een prachtig goudkleurig insect, ongeveer een centimeter (kan kleiner zijn, zeker niet groter) lang. Ik kan niet terugvinden welke soort het kan zijn. Heeft iemand een idee? Ik zet er nog een foto bij van de zijkant.
Deze boom in mijn tuin heeft nog geen naam. Wie heeft een idee?