Gekke bij
Welk insect is dit? Een bij, een hommel?
Ik woon in Nieuwegein en deze jongen ging op de muur van mijn huis zitten. 11-04-19
Welk insect is dit? Een bij, een hommel?
Ik woon in Nieuwegein en deze jongen ging op de muur van mijn huis zitten. 11-04-19
Er is een onbekende vogel in onze buurt gezien, weet iemand welke vogel dit is?
Een mot tegen de garage deur, maar welke. Wij wonen in Frankrijk; Dordogne
Ik heb deze van mijn leven nog niet eerder gezien, het vliegt als een Kolibrievlinder maar is zo groot als een hommel. Ik zou graag de naam weten. Aan de bosrand gezien op paardenbloemen.
Op een vrij stevig zandpad, verschillende exemplaren. Het ingraven ging heel snel.
Hier een tweede foto die een ander beeld geeft. Vraag dus: Om welke zwam gaat het hier?
Welke zwam is dit? Groeit op een oude overgroeide zerk op een kerkhof. Begroeiing is ook op de foto te zien. Het lijkt of de zwam zelf ook mosovergroeid is maar dat hoort mogelijk ook bij de verschijningsvorm van de zwam?
Deze blauwkleurige mossoort zag ik afgelopen weekend in de duinen op zo'n 150 meter uit de kust. Op dezelfde plek groeide o.a. ook Gewoon Haarmos, Lucifermos en IJslandsmos.Het was opvallend dat er van de soort op de foto op die plek maar één klein stukje te zien was, het was ongeveer 10 x 8 cm gr...
Dit Bijtje zat te rusten op een blad van een plant in mijn tuin.Zou het een Zandbijtje kunnen zijn?Misschien weet het Forum raad...met vriendelijke groet,Henny Pen-de Jong