Wie weet wat dit is?
Deze kever zag ik vorige week in de Mortelen in Oirchot. Ik dacht zelf aan een Schalebijter soort maar ik weet dat niet zeker. Wie weet wat het is?
Deze kever zag ik vorige week in de Mortelen in Oirchot. Ik dacht zelf aan een Schalebijter soort maar ik weet dat niet zeker. Wie weet wat het is?
Tijdens een wandeling op de westhelling van de Pietersberg stuitten wij op een vreemd bolletje opgehangen in de twijgjes van een struik.Zou het een nestje van een hazelmuis kunnen zijn?
Gistermiddag gevonden in Meijendel bij Wassenaar. As ik me goed herinner op meidoorn. Kan het dat de rups net verveld is ? Op waarneming.nl werd als (automatische) suggestie (50 %) kleine wintervlinder gegeven.Dit is de enige foto die ik heb (helaas). Ik vrees, dat het bij rups onbekend zal blijven....
Gespot en een heide/veen gebied
Welke vogel heb ik hier gefotografeerd?
Wat is het voor een steltloper
vandaag gefotografeerd in Tilburg (weet niet op welke plant).
Misschien een gekke vraag, waarop ik het antwoord nog niet kon vinden. Voor de wildcamera zag ik een paar maal dat een steenmarter urineerde voor hij de plaats verliet. Hij of zij richt de staart omhoog en wiebelt een aantal keren met de kont en vertrekt. Is bij dit gedrag af te leiden of het hier o...
We hebben tot vorig jaar ieder jaar boeren zwaluwen hier gehad. Er was altijd een paartje dat bij ons in de schuur een nestje maakte of een opnieuw bewoonde. In Bant heb ik ze begin april wel al zien vliegen.
Maar hoe verontrustend: dit jaar heb ik er hier nog niet één gezien. Waar zijn mij...