welke vogel is dit?
Ga er van uit dat het een tapuit is?In de weilanden nabij Duiven,Vind echter niet veel overeenkomstige foto"s
Ga er van uit dat het een tapuit is?In de weilanden nabij Duiven,Vind echter niet veel overeenkomstige foto"s
Het zijn een beetje onduidelijke foto’s, maar hoop dat iemand ze herkend. ...Bij onze nieuwe woning hangt een uilenkast en tot mijn verbazing keken 2 uilen me aan....Ik heb het idee dat het kuikens zijn...Zijn het kerkuilen of bosuilen? Of zit ik er naast? Alvast dank voor uw aandacht.
De ...
Op 30 april 2019 op de heide in Zuid Limburg gefotografeerd aan de grond waar de bij kennelijk een holletje bekeek en er weer uit kroop en wegvloog. Helaas kon ik alleen deze foto schieten en heb geen andere.
Dinsdag de 30e april gefotografeerd in de Teverenerheide, direct grenzend aan de Brunssumerheide in Zuid Limburg maar net in Duitsland. Zat aan de rand van het bos en doorzocht op de grond het hout en planten.
Géén vraag.....maar.......dit filmpje - Let Nature Sing- , gemaakt door de RSPB ( Engelse Vogelbescherming) is zó prachtig dat ik die even met jullie ga delen.
Kan iemand van deze slechte foto iets maken (gisteren, Zeewolde)? Veraf, mistig. Ik dacht Groenpootruiter.
deze kamerorchidee maakt een bloemstengel vanuit het midden van de bladkroon. normaal komen die uit de zijkant. weet iemand wat hier aan de hand is en of deze orchidee nog door kan groeien?
Ik dacht eerst een negentienstippelig lieveheersbeestje, maar daarvoor was het te groot en klopt het halsschild niet. Wat zou het kunnen zijn? Trof het vlak bij water in de uiterwaarden aan.
In het plasdrasgebied zit steeds deze vogel. Ik heb het boek steltlopers van europa doorgelopen en ik kom er niet uit. Hij lijkt wel op een oeverloper en ook wel op een bosruiter, maar het geluid is anders.