Forum

Nieuwste vragen

kale stengels van bloemen?

In Wassenaar op het landgoed bij museum Voorlinde in de tuin van Piet Oudolf zagen we bloemen met kerstboomachtige uitschieters. Waren ze uitgebloeid?De blaadjes zaten leuk licht gekleurd ,dwars op de stelen.

Welke mot?

Deze mot trof ik op 21 augustus aan op Heelblaadjes in Dordrecht. Hij lijkt wel wat op de Grijze borstelmot Phaulernis dentella. Maar wat zou zijn naam echt zijn?

Onkruid

Wat voor soort onkruid is dit, heb het bij de melde gezocht. Het staat in een bos bij Dokkum tussen veel andere onkruiden.

Laat middeleeuws

In mijn project “Tacuinum sanitatis”, een duizend jaar oud boek, verbazingwekkend modern, van de Arabische arts Ibn Butlan, kom ik deze miniatuur tegen, die ik niet kan verklaren.Is het een palingfuik of hoort het thuis bij de eenden kooiker, ook het woord Ambra kan ik niet plaatsen....

Blauwe vlinder

Ook voor deze vlinder heb ik nog geen naam kunnen vinden, in mijn Vlinder Encyclopedie, nog op internet, deze foto is al wat jaren geleden gemaakt maar nu ik een fotoboek aan het samenstellen ben van mijn vlinderfoto's vind ik het toch wel fijn als ik ook van deze vlinder de naam weet, b.v.d. met vr...

nachtvlinder?

Deze vlinder vloog voor een aantal dagen bij ons in de tuin rond, hij /zij zat verschuilde zich het liefst in onze Magnolia boom, toen ze op de schutting zat kon ik er een redelijk goede foto van maken, helaas ben ik na veel speurwerk nog niet zeker om welk soort het hier gaat. Vriendelijke groet, ...

eekhoorn

Op de site "alle eekhoorns in Nederland" mis ik er eentje die ik regelmatig zie hier (bos, Ubbergen, Gelderland). Behalve de rode eekhoorn zie ik er regelmatig ook een die veel donkerder bruin is, en mn de staart is bijna zwart. Voor zover ik weet heeft hij geen witte borst, althans niet zo'n grote ...