wespen
Vorige week zag ik in het streekbos in bovenkarspel een aantal wespen heen en weer lopen op de lisdodde. Niemand van onze groep wist waarom. Er werd gespeculeerd dat het misschien voor nestmateriaal was. Weten jullie het? Groet, Marianne
Vorige week zag ik in het streekbos in bovenkarspel een aantal wespen heen en weer lopen op de lisdodde. Niemand van onze groep wist waarom. Er werd gespeculeerd dat het misschien voor nestmateriaal was. Weten jullie het? Groet, Marianne
Na googelen kom ik uit op de Brandnetelprachtwants. Klopt dit?In tuin op Cosmea; ca. 4 mm.
Ook dit vlindertje gevonden in het toiletgebouw op de camping.Is dit de Groene eikenbladroller ?Omgeving met veel eikenbomen dus misschien op het licht afgekomen.
ik ben heel benieuwd wat de naam van dit vlindertje is?ik heb het vlindertje 's-avonds aangetroffen bij de lamp van de voordeur en de vlinder heeft denk ik met gespreide vleugels een diameter van ca. 2-2,5 cm.
In eerste instantie dacht ik aan een wants maar van opzij bleek het insect een geheelandere snuit te hebben en nu weet ik het niet meer. Gefotografeerd in de middag van zaterdag 31 augustus in de Teverenerheide net over de grens bij de Brunssumerheide.
Vandaag zag ik deze knobbels op een boom op het Landgoed Tongeren. Is dit een normaal of een ziekte ?
Wie weet de naam van dit beestje. In mijn tuin zitten , vooral op de bladeren van de akelei, 10tallen roodbruine vliegjes met gele buik van nog geen cm. groot. Vrij lange palpen. Is het wel een vlieg?Wervershoof, 2 september.Bedankt vast. Marianne
onder een steen bij de vijver zit een salamander of hagedis. Welk dier is het ?
Poes heeft dit hoedje helaas omver gelopen in mijn tuin in de Amsterdamse Watergraafsmeer. Gisteren stond hij nog. Er staat een volwassen zomereik op ongeveer vijf meter. Is het een boleet? Weten jullie welke?