Mooi vogeltje, maar hoe heet ie?
Ik vermoed een zwartkop ( man) of een tuinfluiter. Prachtig zangvogeltje
Ik vermoed een zwartkop ( man) of een tuinfluiter. Prachtig zangvogeltje
Mooi beestje. Springt. 1cm lang. Kwastje aan het einde. Wat is het?
Deze gevleugelde vriend zat vandaag ineens binnen. Eenmaal in de buitenlucht kon ik deze mooie foto maken toen hij op het raam neerstreek. Maar welk insect is het?
Ik kan hem niet thuisbrengen.Iemand?
Wat zijn deze twee zebraspinnen aan het doen. Een innige omhelzing, een gevecht om een prooi of gewoon een stoeipartijtje?Helaas heb ik het afscheid net gemist. Ineens was er nog maar een aan de wandel.
Goedenavond,
Ik vond vandáag een schaar van een kreeftagtige In een uilenbal van waarschinlijk een Bosuil in Nieuw Leeuwenhorst Noordwijk. Beetje vreemd dacht ik? Herkent iemand de schaar? Zou dit van een rivierkreeft zijn?
Op mijn stoep in Zuid Frankrijk bouwt een grote urntjeswesp allemaal kegeltjes waar hij , zij waarschijnlijk een ei in legt en een rups. Daarna metselt ze hem dicht. In Frankrijk vind ik hem onder de naam Delta unquiculata, maar in de Nederlandse Taxonomische lijsten vind ik die naam niet. Ik zou gr...
We leerden vroeger wanneer je een stokje naar beneden tegen de halve maan legde dan is het wassende maan, premier, wanneer je dit aan de achterkant kan doen staat t stokje omhoog en is het afnemende maan, dernier. De laatste jaren kan dit niet meer want de maan hangt , zoals ik dit vroeger in het mi...
Vanmorgen in bosje van Zeijen Drenhte voor de eerste keer gezien vraag hoe deze soort heet.
Groet,
Geert.