Forum

Nieuwste vragen

uitwerpsel

Purmerend, lag in tuin, ong 8 cmUitwerpsel van vogel? Het lijkt op een opgerolde regenworm maar is dat niet.Rare kleur{Rose) en modelKan bestand niet meesturen is te groot en weet niet hoe het kleiner te maken, dus laat maar

vraag over soort nest

Beste mensen, Na het openen van de parasol na het winterseizoen zagen wij een bouwwerkje in een van de plooien. Een klei-achtig werkje met gele bolletjes en een soort geel stuifmeel erbij.Ik heb 2 foto’s bijgevoegd, een van de binnenkant van de parasol en een van het bouwwerk, nadat ik het ve...

vraag over soort nest

Beste mensen, Na het openen van de parasol na het winterseizoen zagen wij een bouwwerkje in een van de plooien. Een klei-achtig werkje met gele bolletjes en een soort geel stuifmeel erbij.Ik heb 2 foto’s bijgevoegd, een van de binnenkant van de parasol en een van het bouwwerk, nadat ik het ve...

Zwaluw

Al een paar jaar nestelen de zwaluwen niet meer bij de botenloods. Is er een manier om de zwaluw te verleiden om weer bij ons te komen broeden? De loods staat op de Oud Loosdrechtsedijk in Loosdrecht. Ik denk dat het de boerenzwaluw was maar weet dat niet zeker.

Onbekend insect

Dit insect trof ik 31 mei in de tuin in het zuiden van Westerwolde aan. Het had ook wel belangstelling voor mijn insectenhotel. Ik kan hem niet thuisbrengen.Henk.

afbijten vijverbladen

in onze tuinvijver staan (langs de kant) meerdere waterplanten. 's ochtends vinden we op het ogenblik op de rand meerdere kapot 'gebeten' bladen van de iris en egelkop (onderaan afgebeten) liggen. welke vogel doet dit en waarom? of is het een ander dier?

merel man of vrouw?

We zagen vanmiddag iets vreemds een donkerbruine merel met een gele snavel. Een oud vrouwtje met iets teveel testosteron? De vogel was actief en zag er gezond uit.