Forum

Nieuwste vragen

Zwaluw

Al een paar jaar nestelen de zwaluwen niet meer bij de botenloods. Is er een manier om de zwaluw te verleiden om weer bij ons te komen broeden? De loods staat op de Oud Loosdrechtsedijk in Loosdrecht. Ik denk dat het de boerenzwaluw was maar weet dat niet zeker.

Onbekend insect

Dit insect trof ik 31 mei in de tuin in het zuiden van Westerwolde aan. Het had ook wel belangstelling voor mijn insectenhotel. Ik kan hem niet thuisbrengen.Henk.

afbijten vijverbladen

in onze tuinvijver staan (langs de kant) meerdere waterplanten. 's ochtends vinden we op het ogenblik op de rand meerdere kapot 'gebeten' bladen van de iris en egelkop (onderaan afgebeten) liggen. welke vogel doet dit en waarom? of is het een ander dier?

merel man of vrouw?

We zagen vanmiddag iets vreemds een donkerbruine merel met een gele snavel. Een oud vrouwtje met iets teveel testosteron? De vogel was actief en zag er gezond uit.

Hoe heet deze spin

Op 31 mei, in de Kampina zag ik ineens deze spin die een prachtig holletje had gebouwd met een kunstwerk van een web er omheen.Ik kan op internet geen informatie vinden over spinnen die dit doen. Weet iemand welke spin dit is?

Wat zie ik ?

Vandaag veel lieveheersbeestjes gezien: imago's, larven en poppen.Volgens mij heb ik een foto gemaakt van een ontpopping, maar zeker ben ik daar beslist niet van. Dus is mijn vraag:wat zie ik nou precies op mijn foto?Vriendelijke groet,Tjerk

Nog nooit gezien

Twee insecten, hecht met elkaar verbonden, zo oogt het. Naar welke insecten sta ik te kijken? Middelbeers, 3 mei 2020, op zomaar(?) een struik.