Forum

Nieuwste vragen

Hommels

Wij hebben onze voor-en achtertuin helemaal ingericht voor bijen. Onze lavendelstruik bijvoorbeeld wordt door misschien wel 50/60 hommels tegelijkertijd bezocht, geweldig om te zien. Echter sinds afgelopen zondag zijn er bijna geen hommels meer te zien in onze tuin. Weet iemand wat hiervan de oorzaa...

Wat is dit voor een poep?

Hoi,Een beetje een rare vraag, maar ik vond vanmorgen deze poep op mijn balkon (op drie hoog).Het moet haast wel van een vogel zijn, en ik heb wel eens vaker duivenpoep op mijn balkon. Maar zo'n grote drol?Kan dat van een duif zijn, of zou het een andere vogel (of misschien nog iets anders) kunnen z...

Vogels ringen

Waarom hebben sommige vogels soms wel 5 ringen om hun poten? Op facebook wordt hier soms heel negatief op gereageerd door vogelaars. Vorm van dierenmishandeling en uit de handgelopen hobby van wetenschappers b.v.

Junikevers?

De laatste paar avonden, als het schemert vliegen er rond boomtoppen in onze tuin (in Twello) hele zwermen kevers. Ze gaan niet zitten en ze vliegen zo rusteloos dat ze niet goed zijn te fotograferen. Ze zijn kleiner dan meikevers, maar nog steeds aan de forse kant. Kunnen dat junikevers zijn? kan h...