Hoe heet deze?
Een vreemd beestje ongeveer 1 cm lang met vleugels maar vreemde kop kroop over de tafel. Ik heb er ook een filmpje van.Spaarndam
Een vreemd beestje ongeveer 1 cm lang met vleugels maar vreemde kop kroop over de tafel. Ik heb er ook een filmpje van.Spaarndam
Tijdens de tropische dagen zijn de stranden niet alleen overspoeld door badgasten, maar ook massaal bezocht door het zevenstippelige lieveheersbeestje. Ook wij kwamen dit natuurfenomeen tegen tijdens de opnames. Lieveheersbeestjes schijnen te gaan zwermen bij voedseltekort en de aflandige wind ...
Zou dit een rups van de grote beer kunnen zijn? Ik heb hem 22-6-'20 gevonden bij de bossen van Ter Apel op een fietspad.Groet, Henk.
nieuwe poging
Iets heel vreemds gevondenIn een gemengd bos, op een dood takje, afmeting van de 'gal' zo'n 4 á 5 mm. Geen idee wat het is, ze zaten vastgehecht aan het takje.Gezien op 15 juni, heeft iemand een idee wat het is?. Machteld,
Vanmorgen (25-6-2020 om 6.25 u) zat deze vogel op onze parasol. Raadplegen van boeken en internet bracht geen oplossing.
Bij of een kever 11 mm groot zwarte ogen lijken niet echt te zijn onder de ogen lijkt net of daar een mondje zit het ging zoals ik er tegen aan keek op en neer het zat op een kogeldister, in de tuin hoogezand.
Groet,
Geert.
Regelmatig komt er een tortel in ons tuintje en als hij ons dan ziet gaat hij extra fladderen en weten wij dat hij eten komt halen en geven we hem een gedeelte van een vetbol. Nu is zijn nek kaal (gepikt?) en zijn veren staan boller dan bij andere tortels en af en toe staat er een veertje dwars. Is ...
Vond dit rupsje tijdens het wegknippen van de uitgebloeide pioenrozen, even veilig gesteld en een foto gemaakt.Heb echter geen idee van de naam.Groet, Irma