welke kamille is dit?
dapper tussen de trottoirtegels zagen we het staan. Wel een kamille zo te zien, maar welke soort is dat dan? Kamille met de witte bloemblaadjes waar je thee van kunt maken, die ken ik wel.
dapper tussen de trottoirtegels zagen we het staan. Wel een kamille zo te zien, maar welke soort is dat dan? Kamille met de witte bloemblaadjes waar je thee van kunt maken, die ken ik wel.
Inmiddels is ons bekend welke schermbloem dit betreft, maar nu rest nog de vraag welke kevertjes/torretjes er op de bloem zitten.Foto is gemaakt langs het Zwijnsmeerpad in Oudorp NH.
Weet iemand wat dit voor vogel is ?
Zag van de week, eind juli, in de tuin 4, 5 heel kleine vlindertjes, 5-8 mm. En zo fleurig! Weet iemand wat voor vlindertje dit is? Mijn determineerpoging liep vast.
Welke vogel is dit.
Is dit een cocon van de berkenschildwants?
Vandaag zag ik deze vlinder in de polder van Wijdewormer. Nog nooit heb ik zo'n vlinder gezien. Gezocht op internet, maar helaas geen resultaat. Weet iemand hoe deze vlinder heet. Alvast bedankt voor de reactie.Groeten, Willem
Wilde een plant water geven en tilde die uit de sierpot en zag deze nachtuil (?) aan de pot vastgekleefd zitten. Heb gezocht maar niet gevonden. Vind de "helm" op het hoofdje erg mooi.Graag hulp. Vriendelijke groet, Irma
Vanmorgen dood aangetroffen een nachtvlindertje, voorvleugel 18mm. Krijg diverse namen door, zoals Zuring uil, Thera en Veenheide uil, maar deze hebben niet zo'n rode kop. Wij wonen in Frankrijk, Dordogne