Forum

Nieuwste vragen

Huiskrekel?

Sinds het aanbrengen van isolatie op een zoldervloer (mei 2020) van een bijgebouwtje (Bergen NH) klinkt iedere morgen in de kamer onder deze vloer om ca 8 uur en iedere avond ca 20 uur gedurende een periode van ca 3 kwartier een irriterend tsjirpend geluid (sample toegevoegd aan dit bericht). Is hie...

Uitwerpselen?

Van welk dier zijn deze uitwerpselen, deze lagen vanochtend op gazon . Mede vanochtend ook korte sporen op gazon met slijm ( ik denk geen slakken) enkele 50 cm lang andere maar 10 cm

Waar blijft het kikkerbeet?

Voor mijn vijver wilde ik kikkerbeet uit een poldersloot gaan vissen. Het zijn prima zuurstofplanten, zoals bekend. Echter, in tegenstelling tot voorgaande jaren is er geen plantje te bespeuren. Is hier een verklaring voor?

Beestjes in Krulwilg

Iemand een idee wat deze beestjes voor soort zijn. Dacht in het begin lieveheersbeestjes maar ze lopen inmiddels ook over de tuinset. Ze lijken een beetje op spinnetjes. De krulwilg zit er vol mee

Wattisdit?

Een aantal van deze "cocons?" kwam tevoorschijn nadat ik een houten plank van de muur had geschroefd. De plank kwam niet los maar leek wel vastgekit door "wat dit ook is".Ter oriëntatie vwb grootte, het grijs is een metselvoeg.Het voelt viltig aan, is taai en plakkerig, er zit voor zover ik kan zie...