Forum

Nieuwste vragen

Welke Libelle

Deze Libelle Ca. 8 cm trof ik gisteren aan op een prei plant op schooltuin complex Cornelia Westendorp veenpolder in Haarlem. Ik heb de tekening proberen terug te vinden op Google maar een duidelijke overeenkomst kan ik niet vinden, weet iemand wat de soort is?

onbekend

Nog een onbekend insect waarvan ik de naam graag zou weten.Piepklein en in grote getale in de gulden roede in de tuin.Vriendelijke groet, Irma

Welke wants is dit ?

Gisteren kreeg ik een prachtig veldboeket, toen ik het in een vaas zette zag ik deze wants die ik, na de foto, buiten heb gezet.Heb gezocht maar kan de naam niet vinden en hoop op een antwoord.Vriendelijke groet, Irma

Dennenprocessierups?

Ik heb sinds een paar dagen deze rupsen op bezoek op mijn balkon op 5 hoog. Heb er denk ik een stuk of 10 gezien (en verwijderd). Heb proberen te vinden om welke rups dit gaat, aangezien ik geen rupsenexpert ben, meer vogel liefhebber, kom ik telkens uit bij de Dennenprocessierups. Ik kan geen nest ...

Gifslangen

lahuis01 13 jul. 2020 16:46 CEST Hallo naar aanleiding van het item over gifslangen vroeg ik mij af waarom de slang zelf wel tegen het gif kan dat in de prooi is gespoten die toch meestal direct wordt opgegeten?...

vlinderstruik in pot op balkon krijgt lelijke bladeren

Is het teveel water, te weinig water, schimmel, gebrek aan iets? Er zitten geen luizen of zo aan de onderkant van de bladeren.Wat zouden we er aan kunnen doen zodat de plant er weer gezonder uit gaat zien? Hij staat in een flinke pot sinds we hem 4 maanden geleden kochten bij Ranzijn. de verkleuring...