Forum

Nieuwste vragen

welk plantje is dit?

Het bloeit zo mooi in het hoekje van de straat en de stoeprand hier voor de deur. Ik heb al gezocht bij klavertje, want daar lijkt het familie van te zijn. Maar ik kan het niet ontdekken. Ik wilde het toevoegen bij mijn 'stoepplantjes', maar dan wil ik wel de juiste naam graag weten.

Wel of geen winterkoning?

Dit vogeltje zagen we in mei 2016 op de parkeerplaats bij de Oostvaardersplassen in Almere. Ik was de foto vergeten... nu ik hem weer zie twijfel ik of het nu wel of geen winterkoning is. Stiekum hoop ik op iets anders, maar ik wil het graag zeker weten.

mislukte uitsluiping ?

Vanmiddag aan getroffen in de duinen bij Wassenaar (Meijendel) op brandnetel. Volgens mij is er bij het uitsluipen iets fout gegaan, met name bij de linkervleugel. Overigens liep de groene schildwants gewoon over het blad en sleepte het vervellingshuidje met zich mee.

Schadelijk

Dit keer een antwoord aan Jeanette.De kever heb ik helaas niet meer.Had al behoorlijk aan een van mijn planten gevreten ;-(Ik was al een paar dagen op zoek naar de dader maar die zat vanochtend vroegdus op het randje van de binnenpot v.e kamerplant en heb ik betrapt !Maakte geen aanstalten om weg t...