Forum

Nieuwste vragen

welke rups

Ik vond aan de onderkant onder diverse Tonderzwammen die op oude ruwe berken zaten spinsels met 10 tallen rupsen.Ik kan ze met de rupsen zoeker van de Vlinderstichting niet vinden.a) komt dit vaker voor, en zoeken ze juist dit soort zwammen ?b) welke rups ?Wie helpt me verder, alvast bedankt.Groet, ...

Wel of geen vink?

De vogel op de foto lijkt een juveniele vink te zijn maar toch twijfel ik. Een foto met de tekening van de vleugels heb ik helaas niet, dit is alles. Foto is genomen op 28 september in de Maasvlakte. Heb ik het goed of is het toch een andere vogel?

Krab in de Ooij polder

30 sept. In de Ooij. Om 15.00 zie ik een krab, in de berm bij een sloot, waarin zeer weinig water, levend, zeer defensief, de tak, waarmee ik hem wilde draaien, sterk vastgepakt, geklemd tussen zijn scharen. Opvallend behaarde poten. Witte scharen.
Ik was verbaasd en vraag me af wat voor krab...

welk vogeltje is dit?

Al enkele dagen zie ik een aantal vogeltjes die komen eten van mijn uitgebloeide zonnebloemen.Dacht eerst dat het koolmeesjes waren maar vanmiddag kwam er een dicht bij en kon ik de mooie tekening op zijn staartje zien.Misschien een jonge putter? of??

Welk insect ?

In het riet bij de Natuurbrug Crailoo zitten heel veel insecten.Dit witte , bolvormig met twee gaatjes trof ik ik aan op de stengel van de Wederik. De uitgebloeide plant was aangevreten maar waardoor ? En wat is eruit gekropen ?Geen insect aangetroffen op dit moment.