Forum

Nieuwste vragen

Welke libelle is deze

Afgelopen week gewandeld in de blauwe kamer bij Rhenen. Deze grijze libelle vloog hoog in de boom en daarom alleen foto van onderen genomen. Kan de grijze kleur niet plaatsen, maar misschien heeft dat met het najaar te maken. Kan iemand deze thuisbrengen.

Zwarte balk met titel storend

Het is een detail, maar toch stoor ik me er steeds aan als ik op een foto klik om te vergroten. Het is nl. de zwarte balk met titel onderaan die de foto voor een deel afdekt. De balk zou eigenlijk niet op de foto geplaatst moeten worden, maar onder de foto. Dit vanwege bepaalde details die belangrij...

Waarom doet de vlier het zo slecht?

We zijn fan van vlierbessen, voor sap of in de jam. Vorig jaar en ook dit jaar viel het ons op in de zomer al op dat veel vlier verdord of dood is. Toen we de vraag aan Natuurmonumenten Lauwersoog stelden, herkende men het niet. Toch doet zelfs de vlier achter ons huis het slecht en zien we bijna...

Hoe heet deze plant?

Deze staat in Bloemendaal in een tuin bij de sportvelden. Langs de steel een reeks smalle trompetvormige bloemen. Er zijn er al vele uitgebloeid. Ben benieuwd wat het is.

paardekastanjes en eikels

We hebben weer kilo's eikels en paardekastanjes. En weten nog altijd niet goed wat hier mee te doen? Voor varkens, in de tuin laten liggen, verhakselen en verspreiden, gft? composthoop? Ideeën zeer welkom

welke plant is dit?

Bij de groene pluim waarvan ik denk dat het de alsemambrosia betreft, stond ook deze. Hij was er op meerdere plaatsen, vanzelf gekomen, vertelde onze vrienden op de boerderij. Maar zij wisten ook niet wat het was, terwijl ze toch aardig wat weten van de planten in hun mooie tuin.

is dit Alsemambrosia...?

vorige week bij vrienden in Hertme de altijd mooie tuin bewonderd en daar zagen we deze plant staan. Ik dacht meteen aan de alsemambrosia, maar wilde hen niet ongerust maken, want ik was er niet zeker van. Heel graag hoor ik of ik gelijk heb, zodat ik onze vrienden kan waarschuwen. Dan kunnen ze de ...