Welke plevier?
Is dit een bontbekplevier. Vorige week op Terschelling vastgelegd aan de waddenkant
Is dit een bontbekplevier. Vorige week op Terschelling vastgelegd aan de waddenkant
Welke gele paddestoel zag ik 29 september in het Blauwe Bos bij Haulerwijk (F)? Het leek op een gele bloemkool. Zie foto
Mijn walnotenbomen hebben zwarte walnoten. Zijn niet te eten, zien er smerig uit. Op de grond veroorzaken ze een zwarte smurrie. Hoe komt dat en war is er aan te doen?Oosterhout NB, 11 oktober 2020
Wie kan mij vertellen welk dier dit achterlaat. Sinds een paar dagen ligt dit er na de nacht. Spoelt door regen makkelijk weg. Ik stuur twee foto's. Eén is van afgelopen nacht. Andere foto is twee dagen oud.
Weet iemand toevallig wat voor paddestoel dit is? Ik vermoed dathet een soort zwam is, maar ben nog nergens een vergelijkbare tegengekomen op het internet...
Gisteren gespot in een gemengd bos (denne-en loofbomen). Groeide op een dode boom
Deze vogels zitten in mijn tuin. Bij nazoeken kom ik op tuinfluiter. Klopt dit of zijn het toch gewone musjes?
Hartelijke groet,
Gretha Andeweg
In de tuin deze uitwerpselen gevonden. Van welk dier zijn deze uitwerpselen?Ik denk zelf aan een steenmarter of egel.
Tuin Arnhem (Meinerswijk)
9-10-‘20
Dit insect kwam ik deze week tegen in het bos. Voor u waarschijnlijk een inkopper, voor mij een eerste ontmoeting. Heb er ruim een kwartiertje van mogen genieten. Zou iemand mij kunnen zeggen wat het is?