Kraaien/kauwen
Beste mensen van Vroege Vogels,
In mijn buurt zijn er gelukkig veel vogels te vinden maar..... er zijn ook veel kraaien (en/of kauwen) en die overheersen nogal. Ze zijn dominant over de andere kleinere vogels en dat is best irritant. Daarom strooi ik ook weinig broodkorrels meer uit, want de kraaien jagen er als eerste op en de kleinere vogels komen er niet aan te pas. Zo jammer! Hebben jullie een tip om de kraaien af te schrikken maar de kleinere vogels juist niet?? Geen gemakkelijke vraag, dat weet ik ;-)
Groet, Vera Kroes

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Kauwen en Kraaien zijn hele slimme vogels en met hun grootte imporen ze wel en graaien al snel het voer voor de kleinere vogels weg. Maar ook K&K moeten eten.....
Er is wel een oplossing om er voor te zorgen dat de kleinere vogels aan hun trekken komen.
Ik plaats hier even een link waarop voorbeelden te zien zijn, met beschermkooien voor vogelzaad of vetbollen waar alleen de kleinere vogels bij kunnen.
Je kunt ook zelf iets proberen in elkaar te frutselen met bijv. met geplastificeerd gaas. Zelf heb ik jarenlang voer opgehangen in een vogelkooi, die je nog weleens bij de kringloop oid kunt vinden. Daar kun je dan van alles vor met name de kleinere vogels inhangen . En zijn ze bovendien veilig voor de sperwer!