Ra ra wat is dit voor een gal?
Deze donkerrode gallen zag ik in Zuid Frankrijk.Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Deze donkerrode gallen zag ik in Zuid Frankrijk.Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Heeft iemand een idee waarom deze merel zo bijzonder gevlekt is?
Ik zit nog steeds te luisteren naar vroege vogels op zondagmorgen 29-11-2020 en hoor een mevrouw over de oostvaardersplassen waar ze eerst sceptisch over was .Ze was er heen gegaan met de gedachte in het achterhoofd dat het niets meer was , er geen boom meer overeind stond en niets meer te zien was ...
Ik zit te luisteren zoals gewoonlijk op zondag morgen naar vroege vogels en hoor iets over het Noorderpark in Amsterdam-noord.De vertrekkende stadsecoloog Melchers is vol lof over het noorderpark vanwege vogels/riet ed waar ik vlakbij woon .Nu is mijn vraag is de heer Melchers wel eens aan de overka...
kan helaas geen foto uploaden.Beide mispelstruiken zijn helemaal leeg.Zelfs geen een op de grond kunnen vinden.Opgegeten?Door wie?
Wat is dit?
toen we een foto maakten van het nog steeds bloeiende duizendblad, zagen we ook deze plant met zelfs nieuwe knopjes ernaast.Maar we kunnen niet ontdekken welke plant het is. Dacht eerst aan de fijnstraal, maar dat blad is anders. Wie heeft een idee?
wie weet waar voor vogel dit is?
Vandaag onder de bast van een omgevallen fijnspar, een 10 tal van deze zwammetjes afm. 1 cm tot 2 cm helemaal vlak - plat mooi wit met in verhouding grove lamellen.Wie helpt me verder ?Groet, Piet