Forum

Nieuwste vragen

larve van ... ?

Vanmiddag vond ik in een liggende, half vergane boom een larve. Het is een waterrijk gebied met vooral populier, els en wilg. De boom was niet herkenbaar, want de schors was verdwenen. Jammergenoeg is d eerste foto zeer matig.

Voedselverspilling

In de aflevering "vroege vogels" van 10 januari wordt gezegt, dat de gemiddelde Nederlander tussen de 96 en 149 kg eetbaar voedsel per jaar verspilt. Dat klinkt naar ontzetten veel en ik erover nadenken, hoeveel wij als gezin verspillen. Alleen kom ik er niet uit... Wa hoort nij "eetbaar voedsel"? ...

Nu al jonge merels?

Hallo,Het klinkt absurd, maar ik ben er praktisch van overtuigd dat ik twee jonge merels in de tuin heb, hoewel, nu nog maar één aangezien een sperwer er zojuist eentje gepakt heeft... Is dit mogelijk? We hebben ieder jaar verschillende nesten in de tuin, dus ik weet hoe ze eruitzien en ze zich ge...

welke struik is dit

we hebben internet al afgestruind om er achter te komen welke struik dit is. We vermoeden de wilde liguster (ligustrum vulgare), maar we zijn er toch niet zeker van.De struiken groeien aan de rand van een wandelpad in Oudorp en er zitten nu prachtige glimmende zwartblauwe bessen aan, terwijl de stru...

Welke vogel is dit?

Op 30 januari 2021 kwam een klein ( 7cm. plm. zonder staart) rond vogeltje met een onopvallende nogal egale kleur zonder veel tekening, ons terras bezoeken om zich tegoed te doen aan de eenjarigen die ik speciaal voor ze laat staan.
De meningen lopen erg uiteen.
Aan jullie de vraag he...