Forum

Nieuwste vragen

Welke roofvogel is dit

Deze grote "jongen" kwam aangevlogen zaterdagochtend in het Beatrix park in Schiedam en ging even lekker uitrusten in een boom, na enige minuten ging hij in de aanval richting een paar halsband parkieten, heeft ze niet gegrepen, maar wel opgejaagd.Was ten minste zo'n 35 tot 40 cm hoog. Geen idee of...

Koolmees. Lavendel

10-01-2021. Mechelen, in het mooie Limburg.Vanmorgen zaten er plots 10 koolmezen in drie lavendelplanten. Normaal heeft een meer een territorium, nu telt dit blijkbaar niet. Waarom zoeken die mezen de lavendel? Alvast dank.

katten

Een tijdje geleden meende ik dat in jullie programma over het kattenprobleem werd gesproken; heel veel vogels zijn slachtoffers van katten die op jacht zijn. Ik meende dat toen werd gesproken over een groepje ecologen dat een rechtszaak tegen de staat wil aanspannen omdat in de wet staat dat katten ...

Weke paddestoel?

Deze paddestoel heb ik 3 januari gezien bij Bosje Hooge Bank in Vlijmen. Hij staat op een boomstronk maar ik weet helaas niet van welke boom. Is hij zo te identificeren? Ik heb eventueel ook een foto van de (plaatjes)onderkant