Forum

Nieuwste vragen

zwartkopvuurkever

Vanmorgen vond ik onder een schors van een omgezaagde populier diverse larven. Obsidentify (waarneming.nl) gaf aan, dat het een larve van een zwartkopvuurkever [Pyrochroa coccinea] is.Ik vraag me nu af, hoe je larven van een zwartkopvuurkever kunt onderscheiden van die van een roodkopvuurkever.(Ik h...

koolmees

Al maanden vliegt er om de paar minuten een koolmees tegen de ruit, de reden zegt vroege vogels .Het beestje ziet een evenbeeld, zegt Daniel.Maar wat kan ik er tegen doen? vriendelijke groet,Joke Bor

Groep tortelduiven

Een week of twee geleden zaten er een stuk of zeven Turkse tortels in de linde en de appelboom achter ons huis.Twee dagen later waren het er dertien. Ze kwamen om ongeveer kwart voor vier en bleven een uur. Twee dagen geleden, 13 januari, waren ze verdwenen.We hebben al vele jaren deze vogels in de ...

Welke vogel zou dit kunnen zijn?

Het zijn twee helaas vrij vage foto’s van wat een groepje vogels was. Formaat vink en met een stuk of 10. Leiderdorp in de polder. Waarschijnlijk vink maar het vele wit op de vleugel en de lengte daarvan past er niet goed bij.