Forum

Nieuwste vragen

Wat voor roofvogel

Ik was vorig jaar in de Black Canyon Of The Gunnison in Colorado, U.S.A.
Kijkend vanaf het hoogste punt vloog er een roofvogel door de canyon waardoor we van boven af op hem konden neerkijken. Ik weet echter niet wat voor vogel het is. Misschien dat iemand het weet.

larve van ... ?

Vanmiddag vond ik in een liggende, half vergane boom een larve. Het is een waterrijk gebied met vooral populier, els en wilg. De boom was niet herkenbaar, want de schors was verdwenen. Jammergenoeg is d eerste foto zeer matig.

Voedselverspilling

In de aflevering "vroege vogels" van 10 januari wordt gezegt, dat de gemiddelde Nederlander tussen de 96 en 149 kg eetbaar voedsel per jaar verspilt. Dat klinkt naar ontzetten veel en ik erover nadenken, hoeveel wij als gezin verspillen. Alleen kom ik er niet uit... Wa hoort nij "eetbaar voedsel"? ...

Nu al jonge merels?

Hallo,Het klinkt absurd, maar ik ben er praktisch van overtuigd dat ik twee jonge merels in de tuin heb, hoewel, nu nog maar één aangezien een sperwer er zojuist eentje gepakt heeft... Is dit mogelijk? We hebben ieder jaar verschillende nesten in de tuin, dus ik weet hoe ze eruitzien en ze zich ge...