Forum

Nieuwste vragen

Eerste juffer in de tuin

Dit weekend was ik me aan het verbazen over de hommels, bijen en citroenvlinder in mijn Hilversumse tuin, maar een juffer in de toch wel droge tuin is een totale verrassing. Alleen ik herken de soort niet. Weten jullie wat het is?

Schelpkalk

Men zeg dat mezen schelpkalk nodig hebben, maar waar kan ik dat kopen?Beeztees Hokwit Natural van de Welkoop bedoelen ze dit?

drol in tuin

Wie oh wie heeft dit type drollen (volledig groen) al eens eerder gezien en weet van welk dier ze afkomstig zijn? (ze zijn niet van zwaan of gans).Mvrgrt,ADW

reeenverstoring door mountainbik-route

Op de Waterberg, n klein natuurgebiedje (in 2015 als oerbos uitgeroepen) achter het Openluchtmuseum, loop ik dagelijks en heb veel aan dieren gezien, reeën, vossen, boommarter en veel vogels. Nou wordt daar opeens een mountainbike route dwars doorheen aangelegd, veelal precies op de wildwissels van...

zinkviooltje

Een bioloog is in Westerbork op zoek gegaan naar het zinkviooltje om de barak van Anne frank te lokaliseren.Anna heeft zink batterijen schoon gemaakt een paar maanden tijdens haar verblijf in Westerbork.Ik heb dit in de krant gelezen een aantal jaren geleden, maar kan het artikel niet terug vinden.W...