Forum

Nieuwste vragen

welke struik is dit

we hebben internet al afgestruind om er achter te komen welke struik dit is. We vermoeden de wilde liguster (ligustrum vulgare), maar we zijn er toch niet zeker van.De struiken groeien aan de rand van een wandelpad in Oudorp en er zitten nu prachtige glimmende zwartblauwe bessen aan, terwijl de stru...

Welke vogel is dit?

Op 30 januari 2021 kwam een klein ( 7cm. plm. zonder staart) rond vogeltje met een onopvallende nogal egale kleur zonder veel tekening, ons terras bezoeken om zich tegoed te doen aan de eenjarigen die ik speciaal voor ze laat staan.
De meningen lopen erg uiteen.
Aan jullie de vraag he...

Vroeg ei

Vandaag, 31 januari, zag ik een weegschaal liggen, cm of 2 groot, in Nisse. Ik kom vaker op die plaats, gewoon de stoep voor onze tuin, en eerder lag die schaal er niet. Ik ben erg benieuwd van welke vogel deze schaal is.

Korstmos of paddenstoel

Wie weet wat dit is. Het zat maar op 1 boom in het hele bos. Is het een korstmos of een paddenstoel? De kleur op de foto is niet helemaal goed maar komt in de buurt.dank alvast voor het meedenken.

Wie kent deze nestkast?

Weet iemand wat voor nestkast dit is? Grote nestkast (40, 50 cm hoog schat ik), kleine opening, meter of 5 van de grond. Hangt aan het begin van Het Hoge Bospad in Amelisweerd (Utrecht).

Grote gans

Deze we erg grote gans zag ik bij de Ringdijk in Wormer.Ik kan hem in de boeken niet vinden. Is het een mutant? Misschien met de Indische gans?

drol

wie weet van wie deze drol is, hij is rood en er zitten volgens mij maden in, is het van een Vos misschien