Uitwerpselen
Aantal op verschillende gevonden langs bospad bij Lochem. Grootte 8-12 cm p/st.
Aantal op verschillende gevonden langs bospad bij Lochem. Grootte 8-12 cm p/st.
Goedenavond,Vanmiddag in de tuin een prachtig tafereel van een roofvogel(tje) die een andere vogel zat op te peuzelen. Hoe hij 'm heeft gevangen weet ik niet, maar het smaakte best.Nu zit ik te zoeken welke vogel het was en hou het vooralsnog op een mannetjes sperwer, maar vind de match met gevonden...
Is dit ook een heggenmusje.Ik zie vaker een heggenmusje in onze tuin.Maar die is wat kleiner.
Welke vogelsoort is dit?
Natuurvriend Adri de Groot stuurde via zijn Vogeldagboek net een paar links mee met tips hoe je onder deze barre winterse omstandigheden de vogels in de tuin - of op je balkon- kunt helpen. Heel erg nodig en belangrijk; ze hebben het erg zwaar nu alles met sneeuw is bedekt.Hier en hier de links ...
Zitten we lekker te eten in een restaurant zit er tegen het raam iets ter grote van een kinderhand wat naar binnen wil. Ben ik terecht bang of is het iets onschuldigs ?
Dichtbij ons huis overwintert een ooievaar, recht tegenover landgoed Elswout (bij Haarlem). Ook vandaag 7 februari 2021 zagen we hem of haar, staand op een bevroren sloot een beetje verscholen achter een bruggetje. Normaal gesproken scharrelt hij rond in de weilanden op zoek naar voedsel wat nu natu...
Foto genomen van een vogel in het bos. Geen idee wat voor vogelsoort het is.
Ik was vorig jaar in de Black Canyon Of The Gunnison in Colorado, U.S.A.
Kijkend vanaf het hoogste punt vloog er een roofvogel door de canyon waardoor we van boven af op hem konden neerkijken. Ik weet echter niet wat voor vogel het is. Misschien dat iemand het weet.