Hoe heten deze vogeltjes ?
Ik zou graag de naam weten van deze vogeltjes. Ze zaten in een plas aan de kant van de weg in Lauwersmeer.Dank u, Natan
Ik zou graag de naam weten van deze vogeltjes. Ze zaten in een plas aan de kant van de weg in Lauwersmeer.Dank u, Natan
Tijdens onze wandeling, de sneeuw ligt nog op de velden, de wegen zijn schoon, maakt deze rups zijn oversteek. Kattendijkseweg Goes. Welke rups is dit?
Op de Waterberg, n klein natuurgebiedje (in 2015 als oerbos uitgeroepen) achter het Openluchtmuseum, loop ik dagelijks en heb veel aan dieren gezien, reeën, vossen, boommarter en veel vogels. Nou wordt daar opeens een mountainbike route dwars doorheen aangelegd, veelal precies op de wildwissels van...
Hallowelke vogel is dit? Rietgors of een grijskopgors, of toch weer een ander.?
Een bioloog is in Westerbork op zoek gegaan naar het zinkviooltje om de barak van Anne frank te lokaliseren.Anna heeft zink batterijen schoon gemaakt een paar maanden tijdens haar verblijf in Westerbork.Ik heb dit in de krant gelezen een aantal jaren geleden, maar kan het artikel niet terug vinden.W...
Hoi,Ik heb recentelijk de terugkijk functie van vroege vogels via de website gevonden en ben nu massaal TV afleveringen op de pc aan het kijken.Echter ben ik nu op het punt gekomen dat ik eerst 10 keer op 'toon meer media' moet klikken voor ik bij een TV aflevering kom die ik nog niet gezien heb! :(...
In een uithoek van een park vlakbij staan onder de bomen al jaren hosta's, wild of verwilderd, met grote groene bladeren. Gisteren fietste ik door dat stukje en tot mijn stomme verbazing stonden de hosta's na sneeuwval en flinke vorst er prachtig bij met frisse grote bladeren. Hoe kan dat?!Maria Koe...
Terwijl het toch zo koud was buiten, merkte ik dat de vogels weinig of niets aten van het vogelvoer en brood dat ik had gestrooid. Hebben andere mensen dat ook gemerkt?
Hoi,ik vraag mij af: als vogels zo’n kort leven hebben.....waarom zien wij dan nooit in de tuin of natuur dode,gestorven vogels liggen?