Forum

Nieuwste vragen

Wat voor eend/gans soort is dit?

Ik kwam deze eend (of andere vogelsoort) tegen en vroeg mij af wat voor soort het is. Er is niets over te vinden op internet. Het beestje zag er een beetje uit als een dalmatiër in vogel vorm, dus weet iemand wat voor dier dit is? (De foto is nogal onscherp)

uitwerpsel

Deze uitwerpsel vond ik in mijn tuin .De bolletjes waren niet groter plusminus tussen de 0,5 0,8 centimeter groot

Duinmostrechtertje?

Vandaag in natuurgebied Ravenvennen (Maasduinen) vond ik een 10 tal paddenstoeltjes die schijnbaar de sneeuw en vorst van de afgelopen tijd overleefd hebben.Ik kom op duinmostrechtertje, komt normaal alleen in de duinen voor, hier hebben we wel de Maasduinen, zit ik goed ???Groet, Piet...

Eerste juffer in de tuin

Dit weekend was ik me aan het verbazen over de hommels, bijen en citroenvlinder in mijn Hilversumse tuin, maar een juffer in de toch wel droge tuin is een totale verrassing. Alleen ik herken de soort niet. Weten jullie wat het is?

Schelpkalk

Men zeg dat mezen schelpkalk nodig hebben, maar waar kan ik dat kopen?Beeztees Hokwit Natural van de Welkoop bedoelen ze dit?

drol in tuin

Wie oh wie heeft dit type drollen (volledig groen) al eens eerder gezien en weet van welk dier ze afkomstig zijn? (ze zijn niet van zwaan of gans).Mvrgrt,ADW