misvormd?
Vorige week trof ik langs eén van de Reeuwijkse Plassen een merkwaardig vervormde bundel takjes met katjes aan.Ik vraag me af, of dit een toevallige vergroeiing is, of dat dit verschijnsel een bepaalde naam heeft (en dus vaker voorkomt).
Vorige week trof ik langs eén van de Reeuwijkse Plassen een merkwaardig vervormde bundel takjes met katjes aan.Ik vraag me af, of dit een toevallige vergroeiing is, of dat dit verschijnsel een bepaalde naam heeft (en dus vaker voorkomt).
op het blad van de Herfst Anemoon van in mei 2020 fotografeerde ik dit motje omdat ik het zo mooi vond. Bij motjes op het www kan ik het niet vinden. Toch vind ik het voor mijn totale tuinoverzicht wel prettig als het beestje een naam krijgt.
Vanmiddag aangetroffen op deksel container in de achtertuin. Het kevertje was slechts enkele mm groot, dus lastig te fotograferen met mijn compactcamera!Waarneming.nl geeft op grond van de ene foto als mogelijkheid donkere valkever; voer ik een andere foto in, dan krijg ik als suggestie: Nalassus la...
Beste Lezers.Ik onderhoud de tuin van onze kerk die best wel een aardige oppervlakte heeft enik heb 2 mos problemen die ik graag opgelost wil zien maar hoe?1) De voegen van de bestrating (ongeveer 600 vierkante meter klinkers) vullen zich steeds meer met mos (met van die fijne haartjes). Er is al ee...
Ik kwam deze foto tegen; vorig jaar juli in de weilanden bij Duiven.Juveniel?
Hoi,Deze jonge gouldamadines zijn onlangs bij ons in de volière komen wonen. Nu is eigenlijk de vraag wat het geslacht is. Ik weet ook niet of je dat nu al kunt zien. Ze komen trouwens allebei wel uit een ander nest.
De eend lijkt op een vrouwtje tafeleend, maar toch niet helemaal.Misschien een kruising? Of toch nog een andere eend?Ze zwom zondag 7 maart alleen in de vaart en verdween in een bocht snel uit het zicht. Heb maar 1 foto kunnen maken.
Kan iemand zeggen welk sterk oprukkend onkruid mijn tuin bederft?
Via stevige wortelstokken neemt deze plant mijn tuin in. Wat kan ik er tegen doen?
Zie in titel bij foto van over water lopende meerkoet in deze nieuwsbrief van 8 maart 2021 de woorden :"territoriale zenuwen". Wat wordt daarmee bedoeld? Ik had begrepen dat in het wild levende meerkoeten géén territorium claimden/verdedigden i.t.t. die in de stad (waar ik ze -als meerkoetenfan-...