Is dit een Zwartkopje?
Is dit een Zwartkopje?
Is dit een Zwartkopje?
Wij zagen gisteren een heel raar tafereel : over een sloot lag een “laken” van wit materiaal . Moeilijk te beschrijven. Foto zegt hopelijk meer. Wat is dit?
Ik heb een nestkastje op gehangen en de pimpelmeesjes komen er al regelmatig in en uit. Ze hebben al splinters van het in vlieg gat gehaald. Maar soms zie ik van heel de dag geen mesjes en andere dagen zie ik niemand. Waar zijn ze dan ????
dit plantje bloeide al. ik dacht dat het veldkers was, maar de blaadjes zijn duidelijk anders dan veldkers. Is het dan misschien lievevrouwebedstro misschien? Ik kan het op de foto's die ik vond niet goed vergelijken.
Sinds 1 jaar heb ik in mijn kleine tuinvijver heel veel kleine huissakjes ;1 cm en kleiner.ze doen zich te goed aan de bladeren van waterlelies.Ik hoopte dat ze door de vorst verdween zouden zijn..helaas ik heb er weer gespot.Weet het forum misschien een remedie? Gaarne zie ik Uw advies tegemoetm.v....
Vandaag zagen we dit vreemde “ spul” bovenin een sloot.Wat is het?
Hoi, ik zag vandaag een donker gekleurde ree op Soesterberg. Is het een zwarte ree? Of een erg donkere ree?
Op 3-6-2020 kwam ik deze rups in Dordrecht tegen. Ik vermoed een sluipwesp. Herkent iemand deze schoonheid?
Wij hebben sinds een week een schattig pimpelmeesje die de hele dag tegen onze schone ramen vliegt. Hij hangt vaak aan een raam en tikt dan druk verder. Hij heeft twee favoriete ramen. Maar... er zitten geen mugjes of spinnetjes. Waar is de pimpelmees zo druk mee?
Harmelen, maart 2021