Forum

Nieuwste vragen

Is dit eendje ook een smient?

Ik heb verschillende foto’s gemaakt van de smienten met de grutto, regelmatig komen er tureluurs op voor, ook op deze foto een zwemmend vooraan.Achter de tureluur een eendje, is dit ook een smient?Ik vind de kop niet van het mannetje, en de kleuren ook niet van het vrouwtje.Weet het forum het, dan...

Tjiftjaf ??

Deze vogel zagen we in januari in de boom vlakbij ons huis. We denken dat het een tjiftjaf is (dwaalgast). Kan iemand deze determineren?

Welke nachtvlinder ?

Wij wonen in de Dordogne, Frankrijk. Deze nachtvlinder zat gisterenavond tegen de muur, Waarnemingen.nl is niet zeker van de soort. Deze lijkt veel op de Meldevlinder, maar wijkt o.i. toch iets af.

Welke nachtvlinder ?

Wij wonen in de Dordogne, Frankrijk. Deze nachtvlinder zat gisterenavond tegen de muur, Waarnemingen.nl is niet zeker van de soort. Deze lijkt veel op de Meldevlinder, maar wijkt o.i. toch iets af.

Welke nachtvlinder ?

Ik kan de vliegende vogel niet thuisbrengen?

Op de foto slapende smienten, een grutto, bovenin de kant een tureluur, maar de vliegende vogel herken ik niet, een zwarte ruiter misschien??Ik heb de foto gisteren middag gemaakt in het natuurgebied langs de Eem tegenover Baarn.Iemand van het forum misschien, dank je wel.groet, Jeanet...

Staartmees tegen raam

Al dagen vliegt er een staartmees meerdere keren achter elkaar tegen mijn raam. Wegjagen helpt niet, hij blijft het proberen. Waarom doet hij dit? En kan ik iets doen om het te voorkomen?