Forum

Nieuwste vragen

Niet kunnen inloggen

Ik kan vanaf mijn pc niet meer goed inloggen. De mededeling " U bent ingelogd" verdwijnt binnen enkele ogenblikken en ik zie het beginscherm weer. Klik ik dan op "uploaden" dan krijg ik weer te zien dat ik moet inloggen. Twee keer geprobeerd door het probleem opgelost te krijgen door nieuw wachtwoor...

Baltsgedrag heggenmus

Vanmorgen, zondag 9 mei, zag ik een heggenmussen paartje in de tuin. Tenminste veronderstel ik dat het een paartje was. Het vrouwtje wipte heftig met haar staart. Het mannetje pikte haar steeds onder haar staart. Wat was dit?Ik heb eens gelezen dat vogelmannetjes het zaad van een rivaal eerst bij he...

Welke plant is dit?

Ik ontdekte een "nieuwe" soort plant in de tuin. Is het een variant van de rhododendron, die een stuk verderop staat? Wij hebben deze plant hier nooit gezet.Er zitten een soort knoppen of vruchten aan. Ik heb de plant in deze toestand in een grote pot gezet. Ik weet niet of hij het gaat "doen". Wat ...

Welke paddenstoel is dit

Welke paddenstoel is dit? Hij is nu nog "klein" (vorig jaar april was hij bijna 2x zo groot) de hoed is ongeveer 20cm breed en de steel ongeveer 10cm hoog. Groeit in gras aan slootkant.

prachtig wespenwerk maar ...

Vanmiddag vloog, toen ik de schuur inliep, een wesp naar binnen. Nieuwsgierig keek ik, waar het beestje heen vloog. Aan het plafond hing een wespennest in wording waaraan het insect verder ging werken.Prachtig om te zien hoe zoiets gemaakt wordt!Ik vraag me af, of ik het beestje zijn gang moet laten...