Forum

Nieuwste vragen

Wie neemt de mol mee?

Ik gooi een dode mol op een pas ingezaaid weiland in de gedachte dat er wel een dier is die hem opeet. De mol lag netjes op zijn rug. De volgende dag zie ik dat het kontje wat in de grond is weggezakt en een dag later zit de helft al onder de grond. K;ene hoopjes grond vormen zich inmiddels al om zi...

Van welk dier (vermoedelijk vogel) kan dit zijn?

Beste, Op 22/04/21 vonden we dit (zie foto) op onze terrastafel. Dit lijkt raar want we wonen midden in de stad (Kortrijk, België). Er is wel redelijk wat groen in de buurt. Het lijkt toch van een enorm dier te komen dat ook nog geland is.Wie weet meer?Hartelijk dank

Fruitvliegjes

In mijn achtertuin (Nijmegen, vlak bij een bosrand) ligt nu al minstens een paar weken een rotte peer in een hangpot, Vandaag heb ik nog wat rot fruit buiten gezet op een schaaltje. De mieren hebben het ontdekt, maar niet 1 fruitvlieg gezien in weken tijd. Hoe is dat in de rest van Nederland? ...

Een buizerd op het balkon?

Hallo!! Zojuist (10-05) zijn alle duiven en kauwen uit onze achtertuinen in Rotterdam West in paniek weggevlogen, omdat deze rakker ineens verscheen. Die vervolgens op dat balkon een (waarschijnlijk) eerder gevangen duif weg heeft zitten werken. Maar nu rest de vraag.. Is het een sperwer of een buiz...