Nachtvlinder
Zojuist dezelfde vraag gesteld. Wintelre NB. Vond een voor ons onbekend insect. Na een paar minuten kreeg het vleugels en liep weg. Een nachtvlinder?
Zojuist dezelfde vraag gesteld. Wintelre NB. Vond een voor ons onbekend insect. Na een paar minuten kreeg het vleugels en liep weg. Een nachtvlinder?
Wat voor nachtvlinder is dit? Gevonden op 31 mei, 22.00 u. in Wintelre NB, Het was nog geen vlinder, toen hij op een houten bank gevonden werd. Ook geen rups, maar wat na een paar minuten wegliep was een nachtvlinder(?)
Hoe heet dit vlindertje?
Welke zwam is dit?
Als ik onze 3 voedersilo's voor kleine vogeltjes vul met vogelzaad, zijn ze de volgende dag en soms zelfs dezelfde dag compleet leeg gegeten door mussen. Is dit een bekend probleem? Betekent dit dat ze te weinig voedsel in de buurt hebben? Is het vogelzaad te lekker? Op deze manier kost het aardig w...
Broedt de spotvogel ook in zijn 'overwinteringsgebied'?Afgelopen zondag kwam de spotvogel ter sprake en kwam alweer mijn grote raadsel bovendrijven.Er zijn meerdere soorten vogels die broeden in Nederland (noordelijk halfrond) en de winter hier mijden om te overwinteren op het zuidelijk halfrond. Ov...
?????Beste Forumleden,de foto's hebben de datum als naamde blad -groei -wijze doet beetje aan vergeetmenietje denken, maar ik vind 'm niet in die familieDank weer, vriendelijke groeten,janjoost
Hallo, ik heb 2 vondsten uit de tuin en van het strand. In onze tuin (in NH, omgeven voor bomen) vond ik een schedeltje, ik denk van een vogel omdat het zo licht is. Maar ik herken geen vogelsoort erin. Het is 3.5 cm. Op het strand van Terschelling vonden we een wit bot van 10 m, ik dacht aan een ze...
Is dit misschien een framboos kevertje?