Sluipwesp
Dit insect zat ook op de muur 2-6-'21 van ons huis . De omgeving bestaat vooral uit loofbos. Het lijkt op een dennenhoutwesp, Xeris spectrum.
Dit insect zat ook op de muur 2-6-'21 van ons huis . De omgeving bestaat vooral uit loofbos. Het lijkt op een dennenhoutwesp, Xeris spectrum.
Kan dit een veenzwartschild zijn. Ik trof dit insect 2-6-'21 aan op de muur van ons huis in Westerwolde . Dit is een zo'n 150 m verwijderd van een helofytenfilter en ongeveer 500 m van de Ruiten Aa.
ik plaats ook nog even de foto van de andere orchidee voor het duidelijke verschil.Ik hoop dat iemand kan vertellen hoe de effen groene heet. Kan het via internet niet ontdekken (wikipedia, waarneming etc.).
hier groeien en bloeien inmiddels de orchideeën aan de slootkant. De ene heeft gevlekte bladeren, de andere effen groene bladeren.Welke soorten zijn dat dan? De eerste zal de gevlekte rietorchis zijn, maar hoe heet de andere met de effen groene bladeren?
Nog een vraagje aan Jeanette.Van iets, maar van wat?
Ik heb een bijenhotel dat erg druk bezocht is. Al meerdere jaren zitten de meeste gangen vol. Deze week heb ik al twee keer een dode bij op het hotel gezien. Vandaag zit er een halfdode bij half in een gangetje en iets verderop werd een dode bij door een andere bij naar buiten getrokken. Ik weet dat...
Ik ben net bezig een heel verhaal te typen en het is weg en verdwenen?
welke kever is dit, landde op mijn boek terwijl ik in de tuin zat te lezen vandaag.
Dit blauwe (grijsachtige) vlindertje zag ik vanmiddag in het Deventerse buitengebied. Toen ik hem opzocht op internet kwam ik uit bij 'wikkeblauwtje'. Echter vermeld Wikipedia dat deze vlinder niet in Nederland voorkomt. Wie weet welke vlinder het dus wel is? Alvast bedankt!