Forum

Nieuwste vragen

Rupsje in open coconnetje

Nog nooit gezien! In een berm in de buurt van water, op verschillende soorten bladeren, van kruldistel en andere planten, vonden we open coconnetje, met daarin een soms bewegend rupsje, soms ook al erbuiten. Wat zou dit kunnen zijn? Vriendelijke groet van Machteld

Kruidvlier of iets anders?

Op een extensief beweid grasland van een biologische natuurboerderij in Hobrede trof ik deze plant aan bij de slootkant. Het lijkt op een kruidvlier, maar ik vind het een vreemde plek voor deze soort. Klopt de determinatie, of kan het een andere soort zijn?

Welke heidelibel is dit?

Groene "onder"ogen, zwarte poten... Je kunt dan denken aan de zwarte heidelibel. Maar het lichaam moet dan ook een 50 procent zwart-tekening hebben, en dat is wel erg veel t.o.v. het zwart van de libel op de foto.Maar welke is het dan wel

Witoogeend?

Deze eend zagen wij op 4 juli zwemmen in de sloot voor het huis. Midden in een woonwijk in Hoorn NH.
Is dit een witoogeend?
Eend was druk aan het duiken, om een paar meter verder weer boven te komen.

Naam cicade?

Hallo, deze gele cicade kwam ik tegen in een park met vele struiken en bomen, geen idee welke het is. Heb nog gekeken in me insectenboeken maar niet gevonden. Geen idee qua naam
Vr gr