Forum

Nieuwste vragen

Dode mollen

In één week tijd heb ik 3 dode mollen gevonden in onze tuin. We hebben een vrij grote en wilde tuin waarin genoeg voedsel te vinden is. (Alblasserwaard).De mollen waren goed doorvoed en niet gewond. Wat kan hier de oorzaak van zijn ???

Welk dier doet dit?

Wie heeft de oplossing voor dit raadsel?
Ik vind met regelmaat nieuwe gaten van 2-3 cm in onze tuin/erf. Wanneer je zand verplaatst (door bv een mol) dan zou je zeggen dat er ook een hoopje zand naast zou moeten liggen, maar dat is niet het geval. Voor mij een groot raadsel : welk dier maakt ...

larve schildpadtor?

Vorig jaar vond ik een larve van een schildpadtor (onbekend). De klarve had ter bescherming een soort afdakje bezet met uitwerpselen.Gisteren zocht ik langs een fietspad op boerenwormkruid naar insecten. Daar zag ik iets wat wel erg veel wg had van mijn vondst vorig jaar. Een larve met aan het achte...

Nog een plant

Zie mijn vorige bericht. Dit is de tweede plant die ik niet kon thuis brengen. Kunt u mij hier ook mee helpen? Henk Timmerman <henktim@planet.nl>

Planten

In de buurt van Aalden, Drenthe, zag ik twee planten die ik niet kon thuisbrengen. Ik vond ze interessant en wil graag weten waarom het gaat. Kunt u mij helpen? Henk Timmerman <henktim@planet.nl>