Kleine vlieg
Dit kleintje trof ik aan op een knop van de Dahlia.Apart modelletje maar welke soort is dit ?Hgr. Helga
Dit kleintje trof ik aan op een knop van de Dahlia.Apart modelletje maar welke soort is dit ?Hgr. Helga
In één week tijd heb ik 3 dode mollen gevonden in onze tuin. We hebben een vrij grote en wilde tuin waarin genoeg voedsel te vinden is. (Alblasserwaard).De mollen waren goed doorvoed en niet gewond. Wat kan hier de oorzaak van zijn ???
Wie heeft de oplossing voor dit raadsel?
Ik vind met regelmaat nieuwe gaten van 2-3 cm in onze tuin/erf. Wanneer je zand verplaatst (door bv een mol) dan zou je zeggen dat er ook een hoopje zand naast zou moeten liggen, maar dat is niet het geval. Voor mij een groot raadsel : welk dier maakt ...
Vorig jaar vond ik een larve van een schildpadtor (onbekend). De klarve had ter bescherming een soort afdakje bezet met uitwerpselen.Gisteren zocht ik langs een fietspad op boerenwormkruid naar insecten. Daar zag ik iets wat wel erg veel wg had van mijn vondst vorig jaar. Een larve met aan het achte...
Waddenzee, vorige week. Geen ouders in de buurt.Is het een jonge kluut (lijkt de snavel niet op) , of jonge scholekster of ??
Deze opname is van een parkeerplaats tegenover ons huis, waar iedere dag 7 auto’s parkeren.Welke schimmel is het?
Zie mijn vorige bericht. Dit is de tweede plant die ik niet kon thuis brengen. Kunt u mij hier ook mee helpen? Henk Timmerman <henktim@planet.nl>
In de buurt van Aalden, Drenthe, zag ik twee planten die ik niet kon thuisbrengen. Ik vond ze interessant en wil graag weten waarom het gaat. Kunt u mij helpen? Henk Timmerman <henktim@planet.nl>
Onze vijver staat in open verbinding met de sloot. In de vijver zag ik een “stokje” over de bodem vooruit bewegen. Wat voor diertje is dit??
Ik heb er eventueel ook een filmpje van