Eitjes
Dit rijtje eitjes zat bij mij op een naaldboompje. Wat zijn het voor eitjes?
Dit rijtje eitjes zat bij mij op een naaldboompje. Wat zijn het voor eitjes?
#Arp. In een poging om slakken uit de tuin te verwijderen heeft mijn echtgenote bekers met bier ingegraven in de tuin. Behalve slakken , had ik op een plek ook een zestal kevers tegen in een beker. ik heb deze weer losgelaten in de tuin. Na determinatie van de larve van de slakkenaaskever door Arp...
Is dit het vrouwtje van de bloedrode heidelibel, op dezelfde locatie geschoten als de foto van de mannelijke bloedrode heidelibel ?
Jeanette dank je voor je reactie op de geplaatste foto waarvan ik dacht dat het om een vuurlibel ging, ik twijfel nu of dit een bloedrode heidelibel (man) is ?, ik hoor het graag.Gr. Joop
Dit beestje liep vandaag snel bij ons achter het huis in Ter Apel over de stenen. Ongeveer 3cm lang. Een oliekever?? Groet Henk.
Kan iemand mij vertellen of dit een nimf of een imago is van een juffer. En welke juffer is dit?
Ik heb elk jaar wel wat slakken die omhoog klimmen langs het raam/deurkozijn e.d. en laten poepjes en strepen achter. Ze zijn dan, denk ik, op weg naar een betonnen bovenrand die aan de voorzijde boven keukenraam en voordeur hangt. (met daarop wat mos) En niet altijd op regenachtige dagen hoor.Dit v...
Hallo, weet iemand de naam van deze larve.Gevonden tussen kade en beschoeiing (wel 3cm groot !).Groetjes,Aafke
Verslaggever en geïnterviewde vragen zich af wat [poele, poele, poele] betekent De geïnterviewde zegt zelfs dat de betekenis raakt aan het woord poel, voor meertje.In Nederland gebruiken de boeren vaak ‘kiep, kiep, kiep’ om hij kippen te roepen als ze voer gaan strooien. Poule, poule, poule i...