Forum

Nieuwste vragen

HELP! Raar insect gevonden thuis!

Hallo,Gister toen ik net het gras had gemaaid, zag ik dat er een raar insect in mijn huis was binnengelopen. Het was super warm en klaar lichte dag, en ik zag iets dat op een kakkerlak leek rond mijn terras deur zeer snel lopen.Ik heb er meteen een foto van genomen en ben nu wel in paniek dat er een...

Welke kakkerlak ?

Op 10 juli voor het eerst waargenomen in onze tuin in Dordrecht.Hij lijkt op sommige afbeeldingen van de Boskakkerlak, maar de witte streep kan ik niet plaatsen. Hoort de streep er op of "lift" er iets mee?

Welk dier, rara wat is dit?

Ik kwam deze kleine figuur tegen achter het huis s'avonds laat in het donker. Ik deed het buitenlicht aan en daar liep dit kleine figuurtje. Ik vond het lief eerlijk gezegd :-)Ik zat in Zwitserland op 1700m hoogte, niet bij water in de buurt. Hij deed me denken aan 'toothless' uit een Disney film in...

Meerkoeten eten van het zand/schelpenpad?

Oostwoud (NH): een paar keer per dag komt de familie meerkoet uit het water en lijkt te eten van het zand/schelpenpaadje. Ze leggen daarbij de kop schuin op de grond en 'schuieren' erdoorheen. Waterhoentjes doen soms hetzelfde. Waarvoor dient dit?

Meeuwen

Goedendag,Bij ons in de buurt heeft een meeuw ruim vijf weken op een schoorsteenplateau op eieren zitten broeden. Bijna altijd alleen, soms kwam er een familielid langs om poolshoogte te nemen.Na vijf weken heeft ze opeens het nest verlaten zonder dat de eieren zijn uitgekomen. Dat is nu drie weken ...