Forum

Nieuwste vragen

rups

Onze kat kwam met dit beestje aan.We vroegen ons af, welke rups is dit? Het lijkt een pittig beestje, zwiept heen en weer bij aanraking.

Dode vogel in grond getrokken, door wie?

Na terugkomst van vakantie zien we sporen van een tragische dood van deze vogel. Eerst een confrontatie met de schuifpui, val op de tegels en daarna is de vogel zo n twee meter verder in een gat getrokken (daar lijkt het meer op) / geduwd, zie foto. We zien geen sleepsporen op de tegels. Hoopje modd...

Insect

Dag forum,graag wil ik de naam van dit insect weten.Gefotografeerd in een tuin met verschillende planten, bloemen en Heesters.het is ongeveer 15 mm. lang.20-07-2021 foto genomen in noordoost Groningen.

Geen wollige snuitkever?

Ik ben hier verbaasd over. Ik heb verschillende foto's van de wollige snuitkever gezien die er precies zo uit zien.o.a een foto van daksaya van 27-07-2014 op vroege vogels.Is het dan misschien een distelsnuitkever?Ik ben benieuwd.groet Hanneke

paddenstoel??

Wat betreft de structuur lijkt dit misschien op een paddenstoel. Maar ik zie geen verbinding met een mycelium. De geur is kennelijk aantrekkelijk voor vliegen. Maar wat is het?