Forum

Nieuwste vragen

wie kent deze zeldzame paddestoel ?

Ik ben enkele dagen geleden een paddestoel/elfenbank (zie bijgaande foto) tegengekomen, die ik niet ken en niet kan terugvinden in mijn handboeken en apps.De doorsnee is plm. 10-15 cm. Hij heeft geen steel en groeit op een naaldrijke bosbodem. Niet zichtbaar of hij ondergronds op een boomwortel o.i....

Sprinkhaan: nimf, ten prooi, ziek of...??

Deze foto is van vanochtend en ik zie er nu duidelijk een sprinkhaan in maar wat is ermee aan de hand?
Twee weken geleden maakte ik op dezelfde plek ook foto’s, volgens mij van hetzelfde diertje maar toen leek het vooral een lege huls en was er nog nauwelijks een sprinkhaan in te herkennen....

Klein en lichtgroen

Nog een vraagje voor Jeanette,Op de bladeren van de els die al helemaal aangevreten waren door de larven van de elzenhaantjes, zat ook dit lichtgroene rupsje. Ik kan hem niet vinden, wel die lichtgroene lengte strepen, maar niet die zwarte stipjes erbij!

Mooie kleurtjes

Een heel klein vliegje met prachtige kleurtjes, die ik er niet echt scherp op heb kunnen krijgen, Maat toch ben ik nieuwsgierig naar de naam.grasveld met veel wilde bloemen.