Sprinkhaan
Wat zou dit voor een Sprinkhaan zijn?
Wat zou dit voor een Sprinkhaan zijn?
De foto van deze prachtige wants is genomen op 1 aug 2021 in Vlijmen. Ik kan echter niet terugvinden welke het is. Wat heb ik op de foto staan?
Dit insect doet wespachtig aan, maar heeft geen wespentaille.Wat zou dit kunnen zijn?
Op 30 juli zag ik in het water een soort zwammen liggen. Dit was bij de ijsbaan op Vlieland. Het had flink geregend dus kan zijn dat het normaliter op het droge groeit. Heeft iemand een idee wat het is?? Volgens obsidentify komt heksenboleet een beetje in de buurt.
Dag Vroege Vogels, kent iemand deze struik. Is ong 1.30m hoog.Mijn moeder heeft het steeds over een Turkse Eik, maar kan er niks over vinden.Groetjes Engbert
Deze plant is "spontaan"opgekomen in een tuin bij een kennis.Wie kent kent hem?
Klein laag plantje in zanderige bosgrond.Zaait zich goed uitEr stond op dit plekje maar een bloeiende.
Na uploaden op waarneming.nl wordt Ingekeepte smalboktor (pseudovadonia livida) voorgesteld maar daar kan ik mij niet in vinden.
De dekschilden van deze boktor zijn veel smaller toelopend waardoor het achterlijf duidelijk zichtbaar is en aan weerszijden onder de dekschilden uitsteekt. Bovend...
Weer een vraagje voor Jeanette,Ik kreeg de suggestie dat dit misschien het vr. van de grote roodoogjuffer zou zijn, maar toen ik op google keek zag ik het jonge mannetje, die leek er het meest op.Bij het vrouwtje zag ik toch nog iets van rood in de oogjes en dat heeft deze niet....