Forum

Nieuwste vragen

Insect

Vandaag gezien hoogezand insect met een geel puntje achter, vraag welke insect en waar dient het geel puntje voor.
Groet.
Geert

Aardhommel?

Dag forum,is dit een aard hommel?En wat zit er op zijn rug, zijn dat misschien allemaal teken?Het was een grote hommel, wel 3 cm. in de lengte.Vandaag [ 20-08-2021 ] gefotografeerd bij de Fraeylemaborg in Slochteren.Vrgr. Anna.

Miersikkelwants

JeannetteIk heb je reactie gelezen, maar als ik jou link aanklik dan krijg ik te zien : pagina niet gevonden, en deze pagina bestaat niet.Gisteren heeft daksaya ook een miersikkelwants op de site gezet en die ziet er precies hetzelfde uit als die van mij.D.w.z ik zie het verschil niet tussen die va...

Oranje wortelboorder ?

Bij thuiskomst zag ik deze vlinder op een tafeltje in de tuin. Dacht dat hij/zij dood was maar bij voorzichtige aanraking vloog het onmiddellijk weg.Gelukkig had ik de foto al gemaakt.Op internet gezocht en denk dat het een Oranje wortelboorder is, heb ik dat goed ?Vr.gr. Irma...

Geen idee wat dit voor plant is.

Vorig jaar heb ik deze plant gezien en gefotografeerd (maar niets mee gedaan) en dit jaar stonden ze er weer gewoon tussen alle wilde planten in.Ik vind de bloem zo mooi en heb er gelijk weer een foto van gemaakt en ik hoop dan ook dat Jeanette het weet.