Forum

Nieuwste vragen

Oranje wortelboorder ?

Bij thuiskomst zag ik deze vlinder op een tafeltje in de tuin. Dacht dat hij/zij dood was maar bij voorzichtige aanraking vloog het onmiddellijk weg.Gelukkig had ik de foto al gemaakt.Op internet gezocht en denk dat het een Oranje wortelboorder is, heb ik dat goed ?Vr.gr. Irma...

Geen idee wat dit voor plant is.

Vorig jaar heb ik deze plant gezien en gefotografeerd (maar niets mee gedaan) en dit jaar stonden ze er weer gewoon tussen alle wilde planten in.Ik vind de bloem zo mooi en heb er gelijk weer een foto van gemaakt en ik hoop dan ook dat Jeanette het weet.

wie kent deze zeldzame paddestoel ?

Ik ben enkele dagen geleden een paddestoel/elfenbank (zie bijgaande foto) tegengekomen, die ik niet ken en niet kan terugvinden in mijn handboeken en apps.De doorsnee is plm. 10-15 cm. Hij heeft geen steel en groeit op een naaldrijke bosbodem. Niet zichtbaar of hij ondergronds op een boomwortel o.i....

Sprinkhaan: nimf, ten prooi, ziek of...??

Deze foto is van vanochtend en ik zie er nu duidelijk een sprinkhaan in maar wat is ermee aan de hand?
Twee weken geleden maakte ik op dezelfde plek ook foto’s, volgens mij van hetzelfde diertje maar toen leek het vooral een lege huls en was er nog nauwelijks een sprinkhaan in te herkennen....