Bruine wants
Maar is dit geen bruine maar eigenlijk een groene stinkwants die al van kleur is veranderd?
Maar is dit geen bruine maar eigenlijk een groene stinkwants die al van kleur is veranderd?
Ik dacht het, maar toen ik ging zoeken zagen die er toch anders uit.Andere tekening en kleur.Ik ben benieuwd wat dit dan is,
Wie weet wat voor een insect ik heb gespot in de 's Gravelandse buitenplaatsen?
Ik vond vandaag onder een oude melkbus deze tunnelwebjes. Hebben wij in in Nederland een tunnelwebspin?
Gezien in het duingebied bij castricum, geen idee welk dier dit is.. iemand enig idee?
Links is het lijf, rechts is iets van een kop met poten die graven..
In het natuurcentrum kwam ik deze groene rups tegen, hangend aan de brandnetel, best wel dikke rups en groot. Daarom heen zijn er allerlei vlinderstruiken. Vlinderrijke planten zijn er genoeg. Om welk soort gaat dit. Bvd
Vr gr everdien
welk bloempje is dit; het heeft tussen een paar foto's het Jappenkamp overleefd en is geplukt in Indonesie op Java door de Jappen om tussen de handjes van een 11 jarig gestorven meisje te leggen..Het is een sterk behaard, waarschijnlijk lipbloemig plantje.Veel dank voor het meedenken.
Heb onlangs een paar plantjes gekocht met uiterst tere, tengere stengeltjes en bloeit met fragiele rode bloemetjes.Geen kaartjes erbij en verkoopster wist ook niets meer te vertellen dan de prijs.Weet iemand van jullie meer? Het grasachtig polletjes lijkt op engels gras...
In Ouddorp (Goeree Overflakkee) kruipen vreemde naaktslakken door de tuin, met uitstulpels aan de achterkant. Bij de een lijkt het wel een teek, bij de ander een ontkiemend plantje, bij de derde een soort zwarte schimmel. Is dit een ziekte/parasiet?