Wespen of zweefvliegen?
Even een vraag: hoorde vanmorgen op de fenolijn over wespen op klimop.
Zouden dat geen zweefvliegen kunnen zijn?
Groet Michelle
Even een vraag: hoorde vanmorgen op de fenolijn over wespen op klimop.
Zouden dat geen zweefvliegen kunnen zijn?
Groet Michelle
Eerder deze week was ik op het strand van Zoutelande en daar zag ik behalve trekvogels ook de ene na de andere Libelle voorbij vliegen. Allemaal vlogen zij in dezelfde richting, het zuiden.Welke soort Libelle het is weet ik niet, maar ik vraag mij wel af, bestaat er ook zoiets als Libellen die naar...
Ik heb gezocht op internet en ik twijfel tussen de glanskop en de matkop
Vanmorgen vonden we twee hoopjes op de stoep.Zie foto.Wie kan ons verder helpen?
Afstand was zeker 200 meter dus ik heb de foto fors moeten uitsnijden. Dit er van over.Ik dacht in eerste aanleg aan een spotvogel, maar dat lijkt het mij toch niet te zijn. Wat dan wel?
Vandaag vond ik in Meijendel (duingebied bij Wassenaar) opnieuw een vervellingshuidje (op blad braam).De punctuering en de vorm doen me sterk denken aan het vervellingshuidje waarover ik op 3 september een vraag stelde. Dat was waarschijnlijk van een groene schildwants. Geldt dat ook voor dit vervel...
In de wand van onze vijver zit een oranje diertje, is het een slak of tor?
De vijver heeft een open verbinding met de sloot. 17-09-2021
Kersenpitkever misschien.
Bij waarneming.nl gebruiken ze de naam rozemarijngoudhaan.In "De Nederlandse goudhaantjes" van Jaap Winkelman [blz. 53] echter wordt de naam rozemarijngoudhaantje gebruikt.