Forum

Nieuwste vragen

Wat is dit?

Op 21 augustus zagen wij deze witte substantie op 4 verschillende plaatsen langs een wandelpad bij het Naardermeer. Het ziet er korrelig uit, maar is wel één geheel rond een stengel van een plant. Ik dacht eerst dat het een paddenstoel was, maar kon dit niet bevestigen met de beschikbare boeken. Z...

insect onbekend

Vanmorgen gevonden op brandnetel naast fietspad tussen twee plassen door (Nieuwkoopse Plassen). Er stond o.a. koninginnenkruid, brandnetel en els. Het lijkt me een nimf, maar ik heb geen idee waarvan (als het al een nimf is).

Insect

Vandaag gezien hoogezand insect met een geel puntje achter, vraag welke insect en waar dient het geel puntje voor.
Groet.
Geert

Aardhommel?

Dag forum,is dit een aard hommel?En wat zit er op zijn rug, zijn dat misschien allemaal teken?Het was een grote hommel, wel 3 cm. in de lengte.Vandaag [ 20-08-2021 ] gefotografeerd bij de Fraeylemaborg in Slochteren.Vrgr. Anna.

Miersikkelwants

JeannetteIk heb je reactie gelezen, maar als ik jou link aanklik dan krijg ik te zien : pagina niet gevonden, en deze pagina bestaat niet.Gisteren heeft daksaya ook een miersikkelwants op de site gezet en die ziet er precies hetzelfde uit als die van mij.D.w.z ik zie het verschil niet tussen die va...