Welk insect is dit?
Deze zat vandaag op een goudsbloem.Het was ongeveer 2 centimeter groot.Ik dacht zelf dat het een jonge wants was.
Deze zat vandaag op een goudsbloem.Het was ongeveer 2 centimeter groot.Ik dacht zelf dat het een jonge wants was.
Wat is dit voor rups en wat voor vlinder wordt het?was op fietspad bij Zoetermeer op 22sep 2021.het had schubben en mooie gele vlekken op iedere schub.
Al een week of drie zit er op de enige stokroos in onze achtertuin een groene schildwants (nimf). Iedere dag heb ik gekeken, of de nimf ging vervellen. Vanmiddag vond ik op een bloemknop (onderkant) een vervellingshuidje. De wants zelf zag ik niet, maar die komt vast wel weer tevoorschijn.Ik stuur d...
Al een week of drie zit er op de enige stokroos in onze achtertuin een groene schildwants (nimf). Iedere dag heb ik gekeken, of de nimf ging vervellen. Vanmiddag vond ik op een bloemknop (onderkant) een vervellingshuidje. De wants zelf zag ik niet, maar die komt vast wel weer tevoorschijn.Ik stuur d...
Dag forum, hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?Gefotografeerd in een donker bos bij mossen,later zag ik er nog één. Héél klein,75 mm..foto gemaakt op 22-08-21in de bossen bij Grollo. Gr. Anna.
Dag forum,is dit misschien een Wasplaat zwam?Gefotografeerd tussen de Vennen bij Muntendam,aan de rand van een drassig gebied met veel verschillende mos soorten,in augustus 2021.Gr. Anna.
Voor de tweede keer is er een foto van mij met reacties verdwenen van de site, hoe kan dit ?Gr. Joop
Gisteren gevonden in de buurt van een plasje op het blad van waternavel. Het bolletje was ongeveer zo groot als een pissebed. Het lijkt erop dat de inhoud uit eitjes bestaat, maar ik heb geen idee wat het zou moeten zijn.
Met zoeken vond ik wel oranje minivliegjes, maar deze is niet oranje, heeft alleen oranje oogjes.Wat voor vliegje zou dit zijn.