Vogels
Kraaien, eksters, kauwen voer ik
met katte brokken omdat ze het klein voer van de kleine vogels verorberen en nu gaat het goed mijn vraag of ik het goed doe.
met katte brokken omdat ze het klein voer van de kleine vogels verorberen en nu gaat het goed mijn vraag of ik het goed doe.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Ja, kraaien zijn heel slim en daar kun je ook van genieten...Je zorgt heel goed voor de vogels, Geert. Geniet er van!
elke avond als het op gegeten is.
Groet
Geert
Dat droogvoer vraagt in ieder geval dat er dagelijks vers water klaar staat, net zoals dat voor katten en honden(brokken) nodig is.
Maar ik denk niet dat je de vogels daarmee moet voeren; ze zullen het wel eten bij gebrek aan beter, maar je lokt er natuurlijk ook katten mee....en dat is geen goede combinatie! Je zou voor de grotere vogels misschien kippen-/duivenvoer kunnen neerleggen/ophangen.
A;ls je wilt voorkomen dat de grote vogels het strooivoer voor kleinere vogels eten, kun je dar spexciale houders voor kopen. Maar je kunt ook naar de kringloopwinkel gaan en een vogelkooi halen. Als je die om het voer plaatst, deurtjes open, kunnen de kleinere vogels wel bij en de grote niet. Of je kunt een constructie met geplastificerd gaas construeren waar de kleine vogels wel en de grote vogels niet door kunnen.
Kijk even hier voor ideeen. Als je een beetje handig bent kun je dat misschien zelf maken.Of een (2e hands) vogelkooi gebruiken.
Hier tips voor welke vogels je wat kunt voeren.
Het roodborstje doe je een plezier met havermoutvlokken; merels, lijsters en spreeuwen houden ook van een appel/peer.
Gemengd strooivoer is vor de mussen, mezen , vinken etc. goed. Daar zit wel veel verschil in; zelf let ik er op dat het zaad niet te grof is, want dat laten de kleine vogels liggen of gooien ze van de voerderplank en daar lok je dan weer de grote vogels mee.
En altijd is vers water van belang!!! Om in te baden en van te drinken. Let er op dat alles - zowel voer als water- zo veilig mogelijk staat. In de buurt van een boom of struik kunnen ze makkelijk bij gevaar vluchten.
Op de bijgevoegde foto zie je mijn ´blikvangers´ die ik al decennia lang voor de vogels maak; kun je op een veilige plaats ophangen, voedsel blijft droog en is altijd bereikbaar. Succes verzekerd!